Jäsenedut

•  arvotaan vuodessa 10 kpl hakemuksensa jättäneiden kesken

Opiskelustipendi 150 €/henkilö

•  arvotaan vuodessa 5 kpl hakemuksensa jättäneiden kesken

Lomakkeita sivulta löydät lomakkeet, joilla voit osallistua stipendien ja lomaviikkojen arvontaan

Jytyn jäsenedut

Jytyn jäsenenä saat työelämääsi ja arkeesi liittyviä monipuolisia etuja. Palkkaustasi ja muita työsuhteen ehtojasi edistetään aktiivisesti. Luottamusmies antaa työsuhdeneuvontaa työpaikallasi ja vastaa paikallisesti edunvalvonnasta. Saat ilmaista sopimus- ja oikeusapua työelämän ongelmissa. Taloudellinen turvasi on taattu lomautus- ja työttömyystilanteissa. Jytyn jäsenenä olet vakuutettu Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöiden työttömyyskassassa, joten työttömäksi ja lomautetuksi joutuessasi olet oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan jäsenyys- ja työssäoloehdon täyttyessä.

Vakuutusedut

Jäsenetuihin kuuluu lisäksi ammattihenkilön oikeusturva- ja vastuuvakuutus vahinkovakuutus Ifissä. Sinulle on neuvoteltu Ifissä myös maksuton vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus.Järjestösi on neuvotellut sinulle edullisen henki- ja tapaturmavakuutuksen, Ryhmäsampo Primuksen. Sillä voit vakuuttaa koko perheesi jopa 50 % järjestöalennuksella.
Keskittämällä vakuutuksesi Ifiin saat lisäksi useita rahanarvoisia etuja, mm. alennusta vakuutusmaksuistasi.
Järjestöasiakkaan Keskittäjäalennus on jopa 15 %.

Useimmat edut saat näyttämällä Jytyn jäsenkorttia tai ilmoittamalla varauksen yhteydessä Jytyn alennuskoodin. Jäsenkorttisi on samalla vakuutuskorttisi Ifissä sekä todistus SRM ry:n jäsenyydestä.

Työsuhdeneuvonta

Kattava ja tiheä yhdistysverkko tuo neuvotteluvoimaa. Aktiivinen paikallinen toiminta on edellytys onnistuneelle edunvalvonnalle. Yhdistyksessä sinun ja muiden jäsenten hyväksi toimivat luottamusmies, puheenjohtaja, henkilöstönedustaja, sihteeri, jäsenasiainhoitaja, tiedottaja, rahastonhoitaja, koulutusvastaava ja nuorisovastaava. Anna heille tukesi! Yhdistys edustaa sinua neuvottelupöydässä ja yhteistoimintaryhmissä.

Työttömyysturva

Jytyn jäsenenä olet vakuutettu Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöiden työttömyyskassassa. Työttömäksi tai lomautetuksi joutuessasi olet oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan jäsenyys- ja työssäoloehdon täyttyessä. Jytyn luottamusmies työpaikallasi sekä työttömyyskassa neuvovat, miten toimit, jos työttömyys uhkaa. Eri työttömyyskassojen jäsenyyksien välillä ei saa jäädä yli 30 päivää, joten liittyessäsi Jytyyn, pidä huoli siitä, että myös työttömyyskassan jäsenyys pysyy voimassa. Työttömyyskassa neuvoo sinua myös vuorottelukorvauksen ja koulutustukien hakemisessa. Tarkempia ohjeita Työttömyyskassan sivuilta. Sieltä pääset Nettikassaan, jossa mm. voit lähettää etuushakemuksen sekä tarkastella sen käsittelyä ja maksupäiviä. ​

Ilmainen oikeusapu

Jytyn merkittävä jäsenetu on oikeusapu ja lainopillinen neuvonta palvelussuhteeseen liittyvissä asioissa. Palvelu on maksuton.

Jyty-lehti

Jäsenetuna saat kuukausittain (pl. heinä–elokuu) ilmestyvän monipuolisen n. 52-sivuisen Jyty-lehden, jossa on myös muutama ruotsinkielinen aukeama. Jyty-lehti palvelee jäseniään työelämän ja edunvalvonnan kysymyksissä sekä herättelee yhteiskunnallista keskustelua vaikuttajien ja tutkijoiden haastatteluilla.

Koulutus

Jytyn tarjoama koulutus on jokaisen jäsenen oikeus ja jäsenelle ilmainen! Koulutusta järjestetään sekä henkilöstön edustajille että kaikille jäsenille.

Henkilöstön edustajien koulutus
Henkilöstön edustajille tarkoitetuilla kursseilla hankit osaamista omaan edunvalvontaasi työpaikalla. Jyty kouluttaa luottamustehtäviin valitut tehtäviinsä. Jyty tukee opiskelua Aktiivi-instituutin kursseilla. Aktiivi-instituutti on työelämän koulutuskeskus Helsingissä. Koulutussopimusten mukaisesti työnantaja maksaa edunvalvontatehtäviin valituille (luottamusmies, yhteistoimintaedustaja, työsuojeluvaltuutettu, puheenjohtaja) koulutusajalta palkkaa, koska kurssit järjestetään arkipäivisin työajalla.

Kaikille jäsenille suunnattu koulutus
Jyty järjestää viikonloppu kursseja jotka ovat avoimia kaikille jäsenille. Kurssit ovat työhyvinvointiin ja yhdistystoimintaan liittyviä kursseja. Liiton kurssit valmentavat työelämän muutoksiin ja pitävät ajan tasalla myös ammattiasioissa. Jyty toimii yhteistyössä monien ammatillista koulutusta tarjoavien oppilaitosten kanssa. Tarjolla on sekä tutkintoihin tähtääviä opintoja että ammatillista täydennyskoulutusta jäsenten eri ammatteihin. Nuorille 20–35-vuotiaille on Nuori jytyläinen -koulutus, jonka kaikista kustannuksista vastaa keskustoimisto.

Lastenhoidon avustus
Jäsen saa avustusta alle 12-vuotiaiden lasten hoitoon, joka aiheutuu osallistumisesta koulutussuunnitelman mukaiseen koulutukseen. Lähetä avustushakemuslomake yhdistyksesi kautta liittoon.

Jäsentilaisuudet

Jyty järjestää sekä alueellisesti että valtakunnallisesti paljon erilaisia tapahtumia. Monissa tapahtumissa yhdistyy virallisempi asiapitoinen osuus sekä vapaamuotoisempi ja rennompi toiminta. Jytyn talvi- ja syyspäivät kokoavat useita satoja jytyläisiä ympäri Suomen yhteen viettämään rennosti vapaa-aikaa. Päiviä vietetään aina eri puolilla Suomea ja päivien järjestämisoikeuden myöntää yhdistysten hakemusten perusteella liittohallitus. Päiviä kannattaa yhdistysten hakea hyvissä ajoin – vähintään 1 1/2 vuotta ennen tapahtuman ajankohtaa. Päivät sisältävät mukavia ja leikkimielisiä kilpailuita, joihon yhdistykset tai alueet voivat osallistua omilla joukkueillaan.

Apurahat

Jäsenet voivat hakea Jytyn koulutussäätiön apurahaa työhönsä liittyvään ammatilliseen täydennyskoulutukseen. Hakemisesta ilmoitetaan Jyty-lehdessä. Lisätietoja talousjohtaja Vesa-Matti Mäkiseltä (etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi)

TYST ry.n lomaosake Punkaharju

• viikko 12 (la-la) • Kiinteistö Oy Hiekkaharju I, huoneisto nro 4 A 2 • 58 m2 (2 h+k)

• Osoite: Holiday Club Punkaharju,
Hiekkalahdentie 128,58430 Kulennoinen Puh. (015) 736 111,gsm: 040 514 0617

Huoneistossa on:

• Keittiö, olohuone, yksi makuuhuone• Koneellistettu keittiö • Täydellinen astiasto

• Tv, video, radio, puhelin • Takka ja takkapuut • Sauna, poreamme • Kuivauskaappi

• Pyyheliinat, lakanat ja  siivous • Autopaikka (lämmityspistoke)

Avainpalvelu

• Avainten luovutus vastaanottopalvelusta nimellä TYST, osoite Hiekkalahdentie 128, 58430 Kulennoinen,   puh. (015)736111, 040 5140 617

• Aukioloaika: pe-la 10.00-23.00 (la 9-23). Mikäli saavut aukioloaikojen ulkopuolella, ilmoita siitä  avainpalveluun etukäteen. Vastaanotosta, siivouksesta ja huollosta vastaa Tmi Juhani Turunen.

• Huoneisto on käytettävissä lauantaista lauantaihin.Saapumispäivänä huoneiston saa käyttöönsä klo 18  ja se on luovutettava lähtöpäivänä viimeistään klo 10.

• Lemmikkieläimet voivat olla lomanviettäjän mukana. Lemmikkieläimestä tulee maksaa 35 euron  ylimääräinen siivousmaksu vastaanottopalvelussa. Muistathan kertoa lemmikkisi mukanaolosta ennen saapumistasi.

Kohteen yhteiset palvelut:

• Hiekkaharjussa on A-oikeuksin varustettu ravintola, joka on auki su-to klo 10-19 ja pe-la 10-21. Jos lauantaina on iltaohjelmaa, niin ravintola on auki 02:een.Tarjolla on á la carte–annoksia ja pizzaa.

Talossa käy kerran viikossa hieroja ja jalkaterapeutti. Ajanvaraus vastaanotosta.Sieltä voit myös vuokrata suksia ja pulkkia tai osallistua mönkijä- tai kelkkasafariin, luisteluun tai retkihiihtoon.Alueella on 2 km helppo retkilatu metsässä, 4-5 km helppo retkilatu jäällä ja 9 km keskivaikea,mäkinen retkilatu metsässä.

• Ravintola-alueella toimii langaton tietoverkko, jota voi käyttää omalla tietokoneellaan hyödyksi.

Ajo-ohjeet

Autolla

• Helsingistä 335 km Savonlinnaan.

• Savonlinnasta 22 km Punkaharjun-Lappeenrannan tietä (tie nro 14),  josta käännytään vasemmalle (tienviitta Holiday Club), Hiekkalahdentietä noin 600-700 metriä.

• Lappeenrannan ja Imatran kautta tultaessa ajetaan Punkasalmen ja Retretin ohi.

• Käännytään vastaavasti oikealle Hiekkalahden tielle.

Junalla

• Helsingistä tai Joensuusta, junanvaihto Parikkalassa

• Lähin seisake Retretti, josta 5 km perille.

TYST ry.n lomaosake Saariselkä

Kiinteistö Oy Saarikelo , H 403 rivitalo A • viikko 39 (la-la)

• Osoite: Holiday Club Saariselkä Saariseläntie 7  99830 SAARISELKÄ

Puh. 030-6866304Avainpalvelun aukioloaika klo 8-23

• Avaimen saa avainpalvelusta tulopäivänä kello 15.00 nimellä KIVIVUORI ja avain luovutetaan  lähtöpäivänä kello 10.00

• Astiat tulee jättää pestyinä kaappiin,tuhkat pois pesästä ja takkapuuteline täytettävä.

• Huollon asioissa huoneistosta löytyy kiinteistöhuollon yhteystiedot.

Pysäköinti: A-talon edessä on pysäköintialue jossa on autoja varten sähköpistokkeet.

Huoneiston viimeinen numero vastaa pistokkeeen numeroa.

Huoneistossa on:

• Tupakeittiö, kaksi makuuhuonetta, tilava sauna,yhteensä 69m2.

Majoitus tilaa on viidelle henkilölle 4+ lisävuode

• Koneellistettu keittiö • Täydellinen astiasto Pyykinpesukone,kuivaus

• Tv, dvd, radio,cd-soitin • Takka ja takkapuut(huoneiston yhteydessä puuvarasto josta saa takkapuut) • Pyyheliinat, lakanat ja siivous